27.6.15

Tumačimo Tekst Pesama : Lana Del Rey - Summertime Sadness

I zdravo svima prijatelji dragi. Wow. Zvučalo bi čudno da svaki post započinjem kao stara bogata osoba :/ Kako ste ? Od kad sam se vratio sa letovanja imam toliku strast za pisanjem , da počinje malo da me plaši. Uglavnom , palo mi je na pamet da tumačim tekst pesama ! Ne pitajte kako. Ne pitajte zašto. Samo se desilo. Predpostavljam da nakon svake kreativne blokade se javljaju puno ideja ? Ne ? Kako god bilo , u današnjem postu ćemo tumačiti tekst pesama od Lane. Zašto baš ona ? Ne zato što je ona moja omiljena pevačica ikada (kao i Lorde) , ne uopšte zbog toga , kako vam to pada napamet , baš ste smešni , haha. Sad šala na stranu , stvarno mislim da tekst njenih pesama ima mnogo dublji smisao nego što se čini. Pa , krenimo !

Lana Del Rey - Summertime Sadness

Letnja tuga

Poljubi me snažno pre nego što odeš
Letnja tugo
Samo sam htela da znaš
Da, dragi, ti si najbolji
Za one koji ne znaju , Lana je odavno izgubila vrlo blisku i voljenu osobu , o kojoj mahom piše u svim njenim pesmama. Malo sam istraživao , i saznao da je Lana patila od Sezonske Depresije (Seasonal Depression) dok je pisala ovu pesmu. Ova vrsta depresije se tipično javlja tokom jeseni/zime zato što sunca ima sve manje , međutim Lana pati od ove depresije zbog toga što je podseća na sve stvari koje su radili ona i voljena osoba  tokom leta. Iako je umro , iako joj je zadao bol , Lana ne prestaje da ga voli.

Večeras sam u svojoj crvenoj haljini
Plešem u mraku na bledoj mesečini
Podigla sam kosu visoko, kao misica
Izula štikle, osećam se živom
  Lana pokušava da voljenu osobu izbaci iz glave tako što ide na žurku. Sređuje se. Kako se žurka bliži kraju , ona skida štikle i na silu pokušava da izbaci voljenog iz svoje glave.

Oh, Bože moj, osećam to u vazduhu
Gore, telefonske žice pršte kao doboši
Medeni, ja gorim, osećam to svuda
Više me ništa ne plaši
(1, 2, 3, 4)
Lana ima osećaj da će se nešto opasno desiti. Bilo to dobro ili loše. Pošto ju je dragi napustio , Lana nema šta da izgubi , i zato je spremna na sve , pa makar to bila i sama njena smrt.

Poljubi me snažno pre nego što odeš
Letnja tugo
Samo sam htela da znaš
Da, dragi, ti si najbolji
[Piše Gore]
Uhvatila me ta letnja, letnja tuga
L-l-letnja, letnja tuga
Uhvatila me ta letnja, letnja tuga
Oh, oh, oh
Lana se podseća kako joj je bilo sa voljenim , i samo želi da joj on napusti misli. Želi da uživa u letu , a ne da pati.
Večeras sam naelektrisana
Kružim obalom, brzinom od oko 99
Kraj mene je čovek iz mojih snova
Znam da ako večeras napustim ovaj svet, umreću srećna
Lana se i dalje oseća živo nakon ove žurke. Oseća se električno. I sad prenosi tu energiju i strast na vožnju. Pokušava da pobegne od sećanja na njega , ali uprkos time Lana se priseća kako su njih dvoje ludo vozili , i oseća se kao da je on uz nju. Pošto je on sad ,,uz nju'' , i pošto je živa , njoj bi bilo isto i kad bi bila mrtva , zato što bi i tad bila zajedno sa njim u raju.

Oh, Bože moj, osećam to u vazduhu
Gore, telefonske žice pršte kao doboši
Medeni, ja gorim, osećam to svuda
Više me ništa ne plaši
(1, 2, 3, 4)
[Piše Gore]
Poljubi me snažno pre nego što odeš
Letnja tuga
Samo sam htela da znaš
Da, dragi, ti si najbolji
[Piše Gore]
Uhvatila me ta neka letnja, letnja tuga
L-l-letnja, letnja tuga
Uhvatila me ta letnja, letnja tuga
Oh, oh, oh
[Piše Gore]
Mislim da ćeš mi zauvek nedostajati
Kao što zvezdama nedostaje sunce na jutarnjem nebu
Bolje ikad nego nikad
Čak i ako nisi tu, ja ću voziti (voziti, voziti)
Lana koristi , po mom mišljenju , prelepu metaforu u ovoj strofi. Pominje kako zvezde po noći pokušavaju da pronađu sunce , ali njega nema. A kada svane jutro one odu , neznajući da sunce samo što nije došlo. I poredi sebe i zvezde. Nije znala da joj je sreća bila pred nosem sve vreme. Sada juri kao luda kolima , pokušavajući da stigne svog voljenog.
Uhvatila me ta neka letnja, letnja tuga
L-l-letnja, letnja tuga
Uhvatila me ta letnja, letnja tuga
Oh, oh, oh
[Piše Gore]
Poljubi me snažno pre nego što odeš
Letnja tugo
Samo sam htela da znaš
Da, dragi, ti si najbolji
[Piše Gore]
Uhvatila me ta neka letnja, letnja tuga
L-l-letnja, letnja tuga
Uhvatila me ta letnja, letnja tuga
Oh, oh, oh
[Piše Gore]

Drugari , to bi bilo to za ovaj post. Nadam se da vam se sviđa , zato što sam se ja mnogo zabavljao pokušavajući da protumačim smisao pesme. Ukoliko mislite da sam negde pogrešio , ili ukoliko želite nešto da dodate , pišite u komentarima ;-) Vidimo se , i do sledećeg viđenja zbogom ! 

14 comments:

  1. Wow,nije mi se njena muzika svidjala ali sam promeniila misljenje,Odlican post <3


    ReplyDelete
  2. Divna ideja za post! Nikada nisam ulazila dublje u njene pesme, a sada mi se još više dopadaju. ^_^

    pametnodete.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Super ideja. Posle ovog posta dao si mi zelju da slusam Lanu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno ! I Lana je kraljica ! Definitivno je poslusaj.

      Delete
  4. Super post.:)) Pogledajte i zapratite http://tylizzle.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Super post :) Obožavam Lanine pjesme, no nikad ih nisam prevađala.

    justbewhoyouwantbe.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Da li igraš igru Stardoll? Ako ne ja bi ti preporučila jer je odlična. :D Ako budeš počeo igrati pošalji mi zahtev u toj igri na serbiangirlJ. Jako je dobra igra milioni je igraju! I kad ćeš nastaviti s Sims 4 igre gladi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne igram stardoll . Inace ovo za Sims 4 nzm

      Delete
  7. Savrsen post, takodje volim Lanine pesme!
    Ovaj, izgled bloga mi se dopada! :)

    novi post kod mene - ocekivanja vs realnost ♥
    http://miljana-saveti.blogspot.com/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...