1.6.15

Све о Сновима

Здраво свима другари ! Како сте ? Извињавам се за мањак постова у протеклих неколико дана. Славио сам рођендан (29. мај) и .... то је довољно за изговор xD

Као што наслов каже , данас ћу Вас просветлити мојим речима просветитељства и проширићу Вам знања у невиђена пространства. Причаћу о сновима (Надам се да сви капирају да је прошла реченица била шала). 


Укратко о сновима :

Сан је ментална активност током спавања. Снови се базирају на нашој подсвести и због тога су најлакши и најједноставнији начини за упознавање самог себе. Многи истражитељи људског ума и психе су се у потпуности предали сновима са циљем да сазнају која је њива смисао и сврха. Шта је тачно сан , њихово настајање , шта све обухвата и која је њихова сврха , још увек није скроз истражено. Верује се да сва жива бића која спавају сањају , међутим не сећају се увек свега. Одрасла особа се сећа од прилике 5% до 10% онога што сања током ноћи. Уколико се особа пробуди у REM (Rapid-Eye-Movement) фази спавања она ће се сећати сна ког је у том тренутку сањала. Током спавања , мозак је најзапосленији у поменутој фази која је добила име по томе што се у њој особи несвесно померају очи. Када ми сањамо сви рецептори у мозгу се укључују изузев рецептора за логику. Научницима није јасно зашто , али овај део мозга остаје угашен и због тога ми неможемо да размишљамо током сна , нити да смо свесни да сањамо изузев у неким поремећајима сна о којима ћу причати касније. Дакле , током сна наши инстинкти су најјачи и немамо логику која би нас ,,уразумила'' , тако да се ми прилагођавамо свету који ми сами стварамо. Као што сви знамо , снови могу пројектовати особе , места итд. која су нам позната и блиска , али исто тако може да ствара и потпуно абсурдно и надреално окружење. Ми обично у сновима немамо никакву контролу над нашим понашањем или било какву врсту контроле уопште , осим у луцидним сновима. Луцидни снови су врло , врло мало истражени и не зна се много о њима , једина позната ставка о њима јесте да особа која сања је свесна да сања , да има потпуну контролу над собом у сну и да овај тип снова обично изазива јача и живописнија сећања на самог себе .

Врсте Сна  :

Човекова подсвест гради сан тако да оно што очекујемо да ће се десити у сну ће се највероватније и десити. Углавном призор сна и окружење у сну говори о каквој врсти сна је реч. Типови сна су :

~ Кошмар : Најпознатија врста сна , изаива негативне емоције типа туга , анксиозност , страх , очај итд. Овај тип сна садржи ситуације опасности и ментални терор. Повезана је са стресом и анксиозношћу. Неке од физичких последица јесу добијање температуре , спавање у чудном положају итд. Јести пре спавања није препоручљиво из разлога што се повећава телесни метаболизам и мождана активност што изазива кошмаре.

~Луцидан сан : Јако мало истражен и једина позната ставка о њима јесте да особа која сања је свесна да сања , да има потпуну контролу над собом у сну. Последице су обично нејасан осећај среће и радости.

~Сан унутар сна (тј. Dream within a dream) : Јавља се када особа доживљава шок унутар сна , схвати да сања и нагло покушава да се пробуди , али уместо тога тотално мења ток сна и сања да је сањао оно што га је шокирао. Тешко је приметити разлику између стварног буђења и овог сна тако да се другачије зове лажно буђење. 

~Анксиозни сан : Јавља се усред стреса и изузетно је непријатан , али не више од кошмара. Код кошмара рецимо имамо осећај страха , а код анксиозног сна имамо осећај срамоте и мањка самопуздања. Нпр. : Када сањамо да каснимо у школу , да голи идемо на неко јавно место , да смо добили јединицу итд.

Тумачење Снова :

Не знам за Вас , али ја сваки пут , уколико се сећам сна , покушавам да разоткријем његово значење. Један идентичан сан код две особе може значити скроз различите ствари. На пример , уколико особа која се као мала умало удавила у језеру сања језеро , сан има скроз другачији смисао од рецимо , особе која никада није видела језеро уживо. Самим тим можемо да видимо да наша подсвест много утиче на наше снове. Ево , ја ћу за Вас да анализирам пар својих снова.

1. Сан : Пада киша. Небо је неке тамно сиве боје. Почиње олуја. Ја трчим са неким људима којимаиз неког разлога немогу да видим лице у потрази за заклоном. Налазимо се у сред поља кукуруза. Наилазимо на један џиновски црвени амбар. Отварамо врата и видимо једног од најбољег ученика моје школе како пуши. Угледавши нас , баца цигарету и трчи у олују.

Анализа : Налазим се у недођији што у мом случају симболише осећај самоће. Мислим да нико не уважава моје мишљење осим људи са којима сам био у тој недођији. То су највероватније моја породица и најближи пријатељи. Олуја симболише моје бриге , проблеме , стрес и мисли. Ја сам својим мислима направио олују и спречавам да ме сунце обасја. Џиновски амбар симболише утеху. Иако у сам у својој глави направио овај огромни бедем , неко , или нешто врло близу мом срцу ми пружа утеху. Један од најбољих ученика који је пушио симболише издају. Имам осећај да ми је неко за кога сам мислио да ми много значи забо нож у леђа и покушава да побегне.


2. Сан : Трчим низ степенице и брзо узимам старке. Разгледам их и угледао сам да је један део старка избељен. Покушавам да их вратим у своје првобитно стање али не полази ми за руком. Уместо да старке вратим у свој првобитни изглед ја сам их исцепао.

Анализа : Имам мањак самопуздања. Мислим да моја спољашњост спречава људе да ступе у разговор са мном и такође прикрива моја осећања и моју душу.







Другари , то би било то за овај пост. Надам се да Вам се свидео зато што сам се баш потрудио да га напишем квалитетно :-) Хвала Вам пуно , и до следећег виђења збогом :D












8 comments:

  1. Ajme, pa imala sam sve anksiozne sne koje si nabrajao, samo što nisam znala kako se zovu. Hvala na prosvetljenju. xD

    ReplyDelete
  2. Veoma zanimljiv post. Ja skoro uvek sanjam i to su uglavnom lucidni sni. Totalno sam svesna da sanjam i onda pokušavam da promenim tok sna, ahahah... :D Jednom sam imala i san unutar sna, što do sada nisam znala. :) Meni je lako da zapamtim sne, čim se probudim odmah ih premotavam u glavi i tako ih zapamtim, ali i pored toga sve ih zapisujem jer se često nađem u situaciji da mi se dešava nešto za šta imam osećaj da se već desilo pa ne znam da li je to bio san ili mi se stvarno desilo. Neko se poigrava sa vremenom pa me stavlja u istu situaciju. :) Izgleda da život ponekad ima repeat. :P

    jasminadi.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ! I stvarno je super ideja da zapisujes snove ! Probacu i ja isto ;-) Meni se desilo tri-cetiri puta da sanjam lucidno i ti snovi su uvek AWESOME ! Ljubomoran sam :P xD

      Delete
  3. Odlican post. Kad smo vec kod snova, ja veoma cesto mesecarim. Jednom sam spavala kod rodjake, posto smo bile u istoj sobi ona me je cula kako placem i vristim. Ja sam zapravo, to radila u snu, potpuno nesvesno. Kada me je probudila bila sam rasejana, i tek ujutru sam se setila da sam sanjala neki kosmar, kako me jedna sedokosa starica juri da me ubije. xD :O

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...